"FN-dagen"

FN-dagen är ju egentligen på lördag men eftersom skolan jag går på är en FN skola eller nått sånt och vi inte går i skolan på lördagar så hade vi FN-dagen idag.

Dagen började på Tonhallen där en kille stod och pratade om växthuseffekten och allt det där ni vet...? Det var lite halvtrist förutom när han visade en satellit bild över världen och han skule visa hur det såg ut när det var natt. Alltså vart det lyser mest lampor.. Man kasnke inte ska skratta men...Då visade det ju sig att det lös väldigt mycket i USA, Europa och Japan och så säger han
-Men här i Afrika, där är det alldeles svart!

Efter en timme där så gick vi vidare till Västermalm och lyssnade på en väldigt irriterande tjej... Hon bara typ flammade och använde ordet töntigt ca 6 gånger i varje mening.

Efter en timme där gick jag och tjejerna (haha, nej vad töntigt att säga men...) till Piccolo och åt lunch. Sedan gick vi till Hedbergska och lyssnade på yttligare en kille. Han var iallafall bäst men jag höll på att somna ändå... Allt om dessa miljöfrågor och om global uppvärming och allt känns bara så blä och tråkigt... Ja, jag vet att det är jättevikitgt men det känns som att folk bara pratar om vilka hemska saker som komma hända och vad vi borde göra och bla, bla, bla men dom gör aldrig något åt saken...

Sedan fick vi sluta för dagen så jag slutade ca 13.30 idag. Gick iväg och tittade vart Knaust låg så att jag hittar dit ikväll. Sedan tog jag bussen hem.

Sitter nu här och har målat naglarna (lila) shit alltså! Jag trodde att det var en lite förkare lila men det ser helt okej ut. Nu ska jag gå och locka håret så att jag är förberedd inför ikväll... :D Lite nervös börjar man bli nu... haah!!!


Kommentarer
Postat av: sabina

lycka till :D

2009-10-22 @ 16:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0